ایران در کاتالیست‌های پتروشیمی خودکفا شد

بومی سازی کاتالیست‌های پتروشیمی

۹۷ درصد کاتالیست‌های پتروشیمی بومی‌سازی شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به بومی‌سازی، در حوزه تولید کاتالیست مورد نیاز کشور خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی ایران 97 درصد از کاتالیست مورد نیاز خود را در داخل کشور تولید می‌کند. این امر سبب‌شده تا در میان صادرکنندگان فناوری کاتالیست که تا پیش از این در انحصار کشورهای غربی بود، قرار بگیریم.

به گزارش شانا، مرتضی شاه‌میرزایی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه روایت پیشرفت که با موضوع تشریح دستاوردهای دو ساله دولت سیزدهم که در محل نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی برگزارشده. اظهار کرد: این نمایشگاه، رویدادی اثربخش و بدیع در حوزه روایت پیشرفت اقدام‌ها و دستاوردهای دولت  سیزدهم است. که با ابتکار مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در حال برگزاری است.

وی در ادامه افزود: صنعت پتروشیمی در ۴۵ سال قبل در طراحی، ساخت و اجرا، راه‌اندازی، ساخت کالا و تأمین تجهیزات. تعمیرات و نگهداری مجتمع‌ها به‌طور کامل به کشورهای خارجی وابسته‌بود. اما امروز در چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی در حوزه‌های طراحی، اجرا ساخت و تأمین کالا و تجهیزات که گلوگاه اصلی این صنعت بود تا ۹۰ درصد خودکفا شده‌است.

 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما در سال‌های گذشته تأمین دانش‌فنی مواد شیمیایی و تولید کاتالیست‌های پتروشیمی به‌حساب می‌آمد. گفت: امروز با راهبری رئیس‌جمهوری کشور و حمایت وزیر نفت، تحریم‌های ظالمانه را شکست دادیم. و اکنون بیش از ۹۷ درصد کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی بومی‌سازی شده‌است.

شاه‌میرزایی در پایان یادآور شد: کشور ایران مهد تولید فناوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است. و آمادگی خود را برای رائه خدمات فنی و مهندسی، طراحی  و ساخت قطعات، برای کشورهایی که همچنان تحت سلطه کشورهای خارجی هستند اعلام می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *