صادرات 30 میلیارد دلاری نفت در سال 1402

وزیر نفت با اشاره به درآمد نفتی 30 میلیارد دلاری ایران در 10 ماه امسال خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم اجرای ۵۰ طرح جدید نفت و گاز به ارزش ۴۸ میلیارد دلار تعریف شده‌است.

به گزارش شانا ، جواد اوجی شامگاه پنجشنبه (۱۹ بهمن‌ماه) در دومین نمایشگاه روایت پیشرفت در مشهد درباره عملکرد وزارت نفت در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت‌ها صنعت نفت در دولت سیزدهم شتاب بالایی گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد تولید گاز از میدان مشترک با کشور قطر برداشت می‌شود. و سهم تولید ایران بیشتر از سهم سرمایه‌گذاری قطر است، افزود: بخش عمده گاز تولیدشده در بیش از 70 صنعت پتروشیمی ارزش افزوده پیدا می‌کند. و امروز 92 کاتالیست پتروشیمی در داخل تولید می‌شود.

اوجی در ادامه باتوجه به درآمد نفتی 30 میلیارد دلاری ایران در 10 ماه امسال اظهار کرد. آمار و ارقام نشان می‌دهد صادرات نفت در دولت سیزدهم افزایش چشمگیری داشته، این در حالی‌که در سال 1399 درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز 7 میلیارد دلار ثبت شده‌است.

وزیر نفت نسبت به رشد بی‌نظیر اقتصادی نفت و گاز در دولت سیزدهم اشاره کرد. و گفت: دولت  در سه ماهه دوم 1402 رشد 25.7 درصدی مواجه بوده‌است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *